Tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas balu karnawałowego.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
Kontynuacja zagadnień związanych z porą roku – zima.
Oglądanie ilustracji i czytanie krótkich wierszyków o tematyce zimowej.
Dzieci starsze: Rozwijanie mowy biernej poprzez czytanie książeczek o zimowych zabawach na śniegu: sanki, lepienie bałwanka.
Rozwiązywanie zagadek o zwierzątkach, pokazywanie ich na obrazkach: jaki mają kolor, jakie wydają dźwięki, gdzie mieszkają.
Poznajemy zawody: aktor, lekarz weterynarz.
„Przygotowania do balu karnawałowego”- wspólne robienie dekoracji, rozwieszanie serpentyn, rozmowa na temat kostiumów karnawałowych.
„Walentynki" – wspólna zabawa w odcieniach czerwieni.
Moje ulubione zwierzątko.
Nauka krótkich wierszyków o zwierzątkach: „Kotek”.
Kształty: koło, trójkąt, kwadrat – tworzymy z nich prace plastyczne o tematyce zimowej.
Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
Układanie drewnianych puzzli, układanek-dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.
Dopasowywanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) – celowanie, wkładanie, stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Tworzenie prostych budowli z klocków piankowych, waflowych i drewnianych.
Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnianie pracy dłoni.
„Zgadnij, co to?” – rozpoznawanie po dotyku przedmiotów znajdujących się w pudełku – poznawanie właściwości przedmiotów: kształtu, konsystencji, wydawanego dźwięku.
Nawlekanie koralików.
Formowanie z plasteliny, ciastoliny.
Wydzieranki, wyklejanki, stemplowanie.
Praca z kredką: naśladowanie linii prostych, kolistych, próby rysowania koła.
Zabawy plastyczne:
Rysujemy pacynkę.
Mój przyjaciel pies.
Moje ulubione zwierzątko.
Ozdabiamy maski karnawałowe.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Ćwiczenia ruchowe z użyciem instrumentów muzycznych.
Ćwiczenia w chodzeniu z utrzymaniem równowagi – chodzenie z woreczkiem na głowie.
Pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.