1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
  • Kontynuacja zadań z poprzednich miesięcy.
  • Nauka i doskonalenie czynności samoobsługowych: korzystania z łyżki i kubka. Nocnikowanie.
  • Zachęcanie do wspólnej zabawy i współpracy.
  • Nauka chodzenia w parach.
  • Dzieci starsze: Kontynuacja nauki nawyku sprzątania zabawek po zakończonej zabawie – zbieramy klocki do pojemnika, a zabawki odkładamy na półkę.
  • Ostrożne zachowanie się w zabawie, nie wyrządzenie szkody sobie i innym, np.: nie popychamy się.
  • Rozwiązywanie konfliktów dziecięcych – wyrabianie nawyku grzecznościowego „Przepraszam”.
  • Tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas balu karnawałowego.
     
  1. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
  • Kontynuacja zagadnień związanych z porą roku – zima.
  • Oglądanie ilustracji i czytanie krótkich wierszyków o tematyce zimowej.
  • Dzieci starsze: Rozwijanie mowy biernej poprzez czytanie książeczek o zimowych zabawach na śniegu: sanki, lepienie bałwanka.
  • Rozwiązywanie zagadek o zwierzątkach, pokazywanie ich na obrazkach: jaki mają kolor, jakie wydają dźwięki, gdzie mieszkają.
  • Poznajemy zawody: aktor, lekarz weterynarz.
  • „Przygotowania do balu karnawałowego”- wspólne robienie dekoracji, rozwieszanie serpentyn, rozmowa na temat kostiumów karnawałowych.
  • „Walentynki" – wspólna zabawa w odcieniach czerwieni.
  • Moje ulubione zwierzątko.
  • Nauka krótkich wierszyków o zwierzątkach: „Kotek”.
  • Kształty: koło, trójkąt, kwadrat – tworzymy z nich prace plastyczne o tematyce zimowej.
     
  1. Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
  •  Układanie drewnianych puzzli, układanek-dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.
  • Dopasowywanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) – celowanie, wkładanie, stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
  • Tworzenie prostych budowli z klocków piankowych, waflowych i drewnianych.
  • Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnianie pracy dłoni.
  • „Zgadnij, co to?” – rozpoznawanie po dotyku przedmiotów znajdujących się w pudełku – poznawanie właściwości przedmiotów: kształtu, konsystencji, wydawanego dźwięku.
  • Nawlekanie koralików.
  • Formowanie z plasteliny, ciastoliny.
  • Wydzieranki, wyklejanki, stemplowanie.
  • Praca z kredką: naśladowanie linii prostych, kolistych, próby rysowania koła.
  • Zabawy plastyczne:
  • Rysujemy pacynkę.
  • Mój przyjaciel pies.
  • Moje ulubione zwierzątko.
  • Ozdabiamy maski karnawałowe.
     
  1. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
  • Ćwiczenia ruchowe z użyciem instrumentów muzycznych.
  • Ćwiczenia w chodzeniu z utrzymaniem równowagi – chodzenie z woreczkiem na głowie.
  • Zabawa ruchowa: „Bałwan na sankach”.
  • Naśladujemy padający śnieg, chodzące pingwiny, ptaszki szukające pożywienia.
  • Pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
  • Gimnastyka poranna – ćwiczenia ogólnorozwojowe (przysiady, podskoki, skłony, rowerek).
     
  1. Zajęcia umuzykalniające:Bałwanek
  • Tańce w kole przy piosenkach zimowych:Ulepiła Hanka małego bałwanka”, „Hej, biały walczyk”, Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
  • Słuchanie piosenek o tematyce zimowej.
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
  • Zabawa instrumentami muzycznymi, śpiewanie piosenek o tematyce zimowej.
  • Rozróżnianie dźwięków poszczególnych instrumentów (bębenek, tamburyno, trójkąt, kastaniety).
     
  1. Zabawy paluszkowe:
  • Zabawa paluszkowa „Małe rączki klaszczą”, „Pieski”, „Zupa”
  • Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych.