Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
Nauka używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach - witamy się i żegnamy z kolegami w żłobku używając zwrotów „Dzień dobry” „Do widzenia”.
Utrzymanie porządku w kącikach zabaw-zachęcanie poprzez pokazanie i pochwałę do układania zabawek na wyznaczone miejsca.
Próby samodzielnego rozbierania i ubierania się: ściągamy buciki, zakładamy i ściągamy czapki, kurtki.
Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekunki.
Zapoznanie dzieci z pojęciem emocji, uczuć na prostych przykładach (jestem szczęśliwy-uśmiecham się, jest mi smutno-płaczę, jestem zły – krzyczę.)
Doskonalenie czynności samoobsługowych: sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, proszenie o dokładkę posiłku, ćwiczenie samodzielnego jedzenia i picia.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
Kalosze i parasol – idziemy na jesienny spacer. Zapoznanie dzieci z cechami listopadowej pogody i ubiorem na deszczową aurę.
Dzień Niepodległości. Zapoznanie dzieci z flagą Polski.
Gimnastyka buzi i języka - ćwiczenia i zabawy logopedyczne usprawniające aparat mowy dziecka.
Oglądanie ilustracji przedstawiających wiejskie podwórko oraz zwierzęta.
Poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi.
Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” – poszerzanie słownika czynnego i biernego.
Ćwiczenia ortofoniczne-recytując wiersz "Odgłosy zwierząt"- prowadząca prosi dzieci by jej podpowiadały jakie odgłosy wydają poznane zwierzątka:
"Odgłosy zwierząt" Kotek miauczy miau,miau,miau. Piesek szczeka hau,hau,hau. Krowa muczy muu, muu, muu. Świnka kwiczy kwi,kwi,kwi. A kurczaczek pi,pi,pi. Baran beczy bee,bee,bee. Mała kózka mee,mee,mee. Kaczka kwacze kwa,kwa,kwa. Konik rży iha, iha, iha. Kura gdacze ko,ko ko.
Czytanie wierszy i bajek – rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
Zabawy rozwijające spostrzegawczość.
Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne: