1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
    • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
    • Nauka używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach - witamy się i żegnamy z kolegami w żłobku używając zwrotów „Dzień dobry” „Do widzenia”.
    • Utrzymanie porządku w kącikach zabaw-zachęcanie poprzez pokazanie i pochwałę do układania zabawek na wyznaczone miejsca.
    • Próby samodzielnego rozbierania i ubierania się: ściągamy buciki, zakładamy i ściągamy czapki, kurtki.
    • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekunki.
    • Zapoznanie dzieci z pojęciem emocji, uczuć na prostych przykładach (jestem szczęśliwy-uśmiecham się, jest mi smutno-płaczę, jestem zły – krzyczę.)
    • Doskonalenie czynności samoobsługowych: sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, proszenie o dokładkę posiłku, ćwiczenie samodzielnego jedzenia i picia.
       
  2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
    • Kalosze i parasol – idziemy na jesienny spacer. Zapoznanie dzieci z cechami listopadowej pogody i ubiorem na deszczową aurę.
    • Dzień Niepodległości. Zapoznanie dzieci z flagą Polski.
    • Gimnastyka buzi i języka - ćwiczenia i zabawy logopedyczne usprawniające aparat mowy dziecka.
    • Oglądanie ilustracji przedstawiających wiejskie podwórko oraz zwierzęta.
    • Poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi.
    • Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” – poszerzanie słownika czynnego i biernego.
    • Ćwiczenia ortofoniczne-recytując wiersz "Odgłosy zwierząt"- prowadząca prosi dzieci by jej podpowiadały jakie odgłosy wydają poznane zwierzątka:

      "Odgłosy zwierząt"
      Kotek miauczy miau,miau,miau.
      Piesek szczeka hau,hau,hau.
      Krowa muczy muu, muu, muu.
      Świnka kwiczy kwi,kwi,kwi.
      A kurczaczek pi,pi,pi.
      Baran beczy bee,bee,bee.
      Mała kózka mee,mee,mee.
      Kaczka kwacze kwa,kwa,kwa.
      Konik rży iha, iha, iha.
      Kura gdacze ko,ko ko.
       
    • Czytanie wierszy i bajek – rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
    • Zabawy rozwijające spostrzegawczość.
       
  3. Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
    • Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne: klocki, układanki, puzzle;
    • Budowanie wiejskiej zagrody z klocków;
    • Zabawa rozwijająca zmysł dotyku "Co ukryło się w koszyku”;
    • Zabawy z chustą animacyjną Klanza;
    • Praca plastyczna;
    • Kolorowanie kredkami flagi;
    • Deszczowy krajobraz. Pokrywanie chmurki na kartce kroplami deszczu z farby niebieskiej – malowanie palcami;
    • „Kolorowy parasol na deszczowe dni”- zabawa plastyczna, kształtująca zmysł dotyku;
    • Malowanie farbami za pomocą pędzla zwierząt z domowej zagrody;
    • „Domek dla pieska” - metoda wydzieranka z kolorowego papieru.
       
  4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
    • Zabawy z elementami równowagi: „Skaczę po kałuży", „Idę wąską ścieżką ".
    • Naśladujemy: kołyszące się na wietrze gałązki drzew, padający deszcz.
    • „Ciepłe dłonie, ciepłe stopy”- zabawa rozwijająca mięśnie dłoni i stup.
    • Zajęcia gimnastyczne: podskoki, pajacyki, maszerowanie, „chwytanie chmurek” - stanie na paluszkach.
    • „Deszczowe kule”- zabawa rozwijająca zmysł dotyku, słuchu i równowagi;
    • Spacery po jesiennym parku.
       
  5. Zajęcia umuzykalniające:
    • Zapoznanie i osłuchanie z piosenką- „ Dziadek fajną farmę miał”, :” My jesteśmy kotki dwa”;
    • Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki podczas słuchania piosenek.
    • Wspólne tańce w kole przy piosenkach.
    • Nauka wymiany instrumentów pomiędzy dziećmi, dzielenie się instrumentami.
    • Słuchanie kołysanek i bajek dla dzieci ułatwiających wyciszenie i zasypianie.
       
  6. Zabawy paluszkowe:
    • „Jestem duży byłem mały”- opiekunka podczas recytacji pomaga dzieciom ruszać rączkami.
    • „Małe rączki” - budowanie pozytywnych emocji u dzieci.