1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
    • Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłki, wsparcie emocjonalne dziecka, jak również stawianie jasnych oczekiwań, granic.
    • Kształtowanie właściwych postaw między dziećmi.
    • Kontynuacja nauki samodzielnego spożywania posiłków - pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia oraz przezwyciężanie uprzedzeń do potraw.
    • Dalsze wyrabianie właściwych nawyków higienicznych.
    • Wdrażanie do prac zespołowych, zgodne współdziałanie w grupie.
    • Kształtowanie nawyków porządkowych.
       
  2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
    • „Jesień” – czytanie bajek i wierszy o tematyce jesiennej ( pada deszcz, wieje wiatr, spadają różnorodne liście z drzew).
    • Oglądanie ilustracji przedstawiających jesienny las, park, zwierzęta związane z jesienią – wiewiórka, jeż, sowa.
    • Wprowadzanie słownictwa związanego z lasem, jesienią – rozwój mowy biernej, rozwijanie wyobraźni.
    • Zapoznanie dzieci z darami lasu i parku- jarzębina, kasztany, żołędzie.
    • Sad pełen owoców- jabłka i gruszki.
    • Zabawa dydaktyczna „Jaki to owoc/warzywo?” – poszerzanie słownika czynnego i biernego.
    • Nauka kolorów: czerwony, żółty, zielony -„sprzątanie liści, segregowanie owoców i warzyw”.
       
  3. Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
    • Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową, zręczność i koncentrację uwagi.
    • Zabawy piramidami, wkładanie obręczy, labirynty.
    • Zajęcia usprawniające motorykę małą -nawlekanie korali.
    • Klocki - doskonalenie umiejętności wykonywanie poleceń: podaj, połóż na…, daj.
    • Zabawy z piłką - próby rzucania, toczenia.
    • Zajęcia plastyczne.
    • Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
    • Odbijanie stempelków.
    • Zabawy tematyczne: zabawa w gotowanie, sklep, mechanika, itp. – naśladowanie czynności pokazanych przez opiekunkę.
    • Wzbogacenie doznań zmysłowych, stymulowanie wielozmysłowego poznania świata poprzez zabawy z wykorzystaniem przedmiotów o zróżnicowanej fakturze (futerko, gąbka papier, itp.)
       
  4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
    • Zabawy ruchowo-naśladowcze kształtujące sylwetkę i poprawiające ogólną koordynację ( rowerek-wspomaganie mięśni grzbietu i nóg)
    • Zabawy z elementami rzutu i chwytu „ Rzuć kasztan do koszyka”, „ Złap balonik”
    • Zabawa ruchowo - muzyczna – dzieci, naśladując spadające liście, poruszają się w rytm muzyki.
    • Ćwiczenie spostrzegawczości” Znajdź zwierzątko”.
    • Spacer po jesiennym parku.
       
  5. Zajęcia umuzykalniające:
    • Zabawy przy śpiewie i muzyce rozwijające wrażliwość muzyczną.
    • Zabawa taneczna do piosenki: „Małe czerwone jabłuszko”
    • Próby tańca w kole do piosenki: „ A w ogrodzie jeżyk śpi”
    • Zabawa z instrumentami muzycznymi.
       
  6. Zabawy paluszkowe:
    • Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „ Baloniku nasz malutki”, „ Kółko graniaste”, „ Pajączek”, „ Ola”