1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
 

  • Tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas świętowania Dnia Dziecka
  • Dzień Rodziny – wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną
  • Modelowanie prawidłowych i bezpiecznych zachowań podczas spacerów i zabaw na placu zabaw.
  • Zachęcanie do współpracy z innymi dziećmi podczas zabawy, wymienianie się zabawkami, wspólne układanie klocków, wdrażanie do zgodnej zabawy pomiędzy dziećmi.
  • Doskonalenie poruszania się parami, pociągiem, przy wężu ułatwiające bezpieczne spacerowanie.
  • Wyrabianie nawyku sprzątania zabawek po skończonej zabawie – zbieramy klocki do pojemnika a zabawki odkładamy na półkę.
  • Dalsze przyzwyczajanie do nocnikowania – stopniowe wydłużanie czasu siedzenia na nocniku.
  • Dalsze kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych – mycie raczek po powrocie z placu zabaw.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.

2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Radośnie świętujemy Dzień Dziecka, pogadanka z dziećmi na temat ich święta i słuchanie wierszyka „Pierwszy czerwca”.
  • „Zwierzęta w zoo”- poznanie zwierząt małpa, żyrafa, zebra, lew, słoń-oglądanie kolorowych ilustracji oraz rozpoznawanie odgłosów, jakie wydają.
  • Zabawy kształtujące spostrzegawczość: „Znajdź zwierzątko”.
  • Zabawa „Magiczne słowa”- utrwalenie poznanych magicznych słów „proszę”, „dziękuje”, „przepraszam” oraz „dzień dobry”, „do widzenia”.
  • Czytanie wierszy i bajek: „Czerwiec”, „Lato”, „Dżungla”, „Małpa w kąpieli”, „Zwierzęta w zoo”, „Bambo” - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
  • „Mój Tata”- rozmowa z dziećmi na temat „Dnia Ojca”. Słuchanie wierszyka „Tato, Tato”.
  • Zabawa w kącikach tematycznych: kuchennym, lalek (prasowanie karmienie, usypianie, spacery z wózkami).
  • Ćwiczenia kształtujące wymowę:
  • Ćwiczenia logopedyczne- „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem, rureczka.
  • Ćwiczenia oddechowe: „dmuchawce, latawce”- dmuchanie płatków kwiatów, dmuchawców podczas pobytu na świeżym powietrzu, dmuchanie baniek mydlanych- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu.
  • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów zwierząt.

3. Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne:

  • Puzzle „zoo” i układanki drewniane– stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Budownictwo w piasku- robienie babek z użyciem foremek, przesiewanie oraz przesypywanie piasku,
  • Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
  • Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Praca plastyczna:
  • Malujemy farbami i kolorujemy kredkami zwierzątka zamieszkujące zoo
  • „Mój tata”- tworzymy laurkę przy pomocy kolorowych kredek. Kolorowanie portretu.

4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

  • Spacery połączone z zabawą na świeżym powietrzu- doskonalenie umiejętności poruszania się w parach, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu.
  • „Samolotem dookoła świata”- zabawa ruchowa, podczas której dzieci naśladują lot samolotem.
  • Zajęcia gimnastyczne: robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie.
  • Chodzimy na palcach i pietach- ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu.
  • Zabawy integracyjne z chustą animacyjną oraz tunelem.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jedzie pociąg”- dzieci poruszają się po sali udając wagoniki przy piosence „Pociąg”
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez naśladowanie ruchów dzikich zwierząt: tupanie jak słoń, skakanie jak małpki i kangury, wyciąganie wysoko rąk jak żyrafa.

5. Zajęcia umuzykalniające:

  • Zabawy kołowe- „Balonik”, „Kółko graniaste”.
  • Wspólne tańce do piosenek „Wszystkie dzieci nasze są”, „Dzik jest dziki”, „Dżungla”, „Lato płynie do nas”, „Cztery słonie”.
  • Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe: marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytm piosenki „Idziemy do zoo”
  • Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.